Pagina navigatie

Assessments

yuv-elearningSolbes neemt speciaal ontwikkelde assessments af voor de functie van medewerker klantenservice en teamleider klantenservice. Middels een assessment brengen we in kaart of een nieuwe medewerker beschikt over de gewenste vaardigheden en eigenschappen voor de job. Het assessment kan ook toepast worden op bestaande medewerkers zodat aan de hand van de resultaten aan individuele verbeterpunten gewerkt kan gaan worden (maatwerk). Ervaring wijst uit dat nieuwe medewerkers die een assessment hebben doorlopen langer in dienst blijven bij hun werkgever maar ook aantoonbaar beter functioneren. De investering betaalt zich daarom binnen de kortste keren terug.


Hoe?
Met behulp van een schriftelijke test worden persoonlijke eigenschappen in kaart gebracht met betrekking tot:
– Contactuele eigenschappen
– Emotionele stabiliteit
– Flexibiliteit
– Service gerichtheid
– Discipline en aanvaarding van gezag

Vervolgens een telefonische screening waarbij er naar vaardigheden gekeken wordt:
– Contactuele vaardigheden
– Taalvaardigheid (bondig en adequaat formuleren)
– Het vasthouden van de klantvraag
– Het filteren van hoofd- en bijzaken tijdens een gesprek
– Klantgericht gedrag
– Het toepassen van specifieke gesprekstechnieken (klantgesprek, slecht nieuwsgesprek, service- en adviesgesprek)

Resultaat: een ‘blauwdruk’ van vaardigheden en eigenschappen van uw (aspirant) medewerker.